De garantie dekt de door Les Secrets du Chef verkochte artikelen die beschadigd zijn door een productie- of materiaalfout.
Een reparatie komt inderdaad met een prijs. Er zal eerst een prijsofferte opgemaakt worden en ter goedkeuring naar de klant opgestuurd worden. De kosten variëren naargelang het probleem.
Een defect artikel retourneren kan op een van deze twee manieren:
Nadat je het apparaat bij ons hebt teruggebracht of verzonden hebt naar een van onze winkels, testen wij het product om het probleem op te sporen en bekijken we of het apparaat naar de leverancier moet worden opgestuurd.
Het artikel wordt vervolgens voor de herstelling en/of een prijsofferte gestuurd naar de leverancier of het bedrijf dat door de leverancier aangesteld werd voor reparatie.
Indien de leverancier een prijsofferte opmaakt, wordt deze eerst naar de klant gestuurd en al dan niet goedgekeurd, afhankelijk van de beslissing van de klant.
Als het apparaat terug bij ons komt, wordt het eerst door ons getest om er zeker van te zijn dat de reparatie goed is uitgevoerd (in geval van weigering van de offerte, geldt deze stap niet).
De klant wordt verwittigd als het apparaat bij ons terug is, en krijgt ook de details van de reparatie.
Ja. Als er iets mis is met een artikel waarvan de garantie verstreken is, kun je het nog altijd terugsturen. Wij zullen uitzoeken wat het probleem precies is.
De kosten voor het aanmaken van een dossier in dienst na verkoop buiten de garantieperiode bedragen € 25 voor een huishoudelijk apparaat en € 12,50 voor andere producten.
Deze kosten dekken enkel het opmaken van het dossier dienst na verkoop. Eventuele verzend- en reparatiekosten zijn niet inbegrepen.
Wij behandelen elke dienst na verkoop zo snel mogelijk. Het is echter moeilijk om een specifieke termijn te geven, aangezien die afhankelijk is van de tijd die de leverancier of het bedrijf dat door de leverancier aangesteld werd nodig heeft voor de reparatie.
De behandelingsduur kan tijdens drukke periodes zoals de eindejaarsperiode of tijdens de jaarlijkse sluitingsperiode van de leveranciers ook langer zijn dan normaal.
De wettelijke garantieperiode duurt 24 maanden, vanaf de aankoop van het artikel. De garantieduur kan langer zijn, naargelang het merk.
De garantie dekt geen schade die rechtstreeks of onrechtstreeks werd aangebracht na de aankoop van het artikel (bv. oxidatie, deuken, breuk, …); vervanging van de onderdelen of accessoires die regelmatig vernieuwd moeten worden; schade ten gevolge van brand, wateroverlast, blikseminslag, ongeval, natuurramp; defecten die moedwillig of door nalatigheid zijn toegebracht, die ontstaan door een verkeerde behandeling, slecht onderhoud of door gebruik van het product dat niet in overeenstemming is met de aanwijzingen van de fabrikant; schade die het gevolg is van commercieel, professioneel of gemeenschappelijk gebruik.
Vallen eveneens niet onder de garantie: lampen, dichtingen, … oftewel alle onderdelen die bij normaal gebruik van het apparaat op regelmatige basis moeten vervangen worden.
Absoluut. Als het een product betreft van een merk dat ook door Les Secrets du Chef wordt verkocht, kun je een beroep doen op onze dienst na verkoop, zelfs als je de aankoop ergens anders hebt gedaan.
De kosten voor het opmaken van een dossier in dienst na verkoop bedragen € 25 voor een huishoudelijk apparaat en € 12,50 voor andere artikelen.
Deze kosten dekken enkel het opmaken van een dossier dienst na verkoop. De eventuele verzend- en reparatiekosten zijn niet inbegrepen.
close |